اخبار

آشنایی با ده تا از بهترین ساختمان های دنیا

آشنایی با ده تا از بهترین ساختمان های دنیا

در این مقاله ما به معرفی برترین و بهترین ساختمان های دنیا می پردازیم: آیا شما می دانید بلندترین ساختما ها و آسمان خراش ها کدام ها هستند؟ و در کدام شهرها و کشورها قرار دارند؟ چه ویژگی هایی دارند؟ میدانید مردم هنگام ورود به برخی شهرها ترجیح می دهند از کدامین ساختمان ها دیدار کنند؟ یا اینکه میدانید زیبا ترین ساختمان های دنیا کدامند و در کدام شهر واقع شده اند؟ شما تاکنون چیزی در مورد گران ترین ساختمان ها دنیا شنیده اید؟ امروزه در هر شهری ساختمان های واقع شده است که از نظر سبک معماری اعجاب انگیز و نشانه خلاقیت و ذکاوت معماران با تجربه و استفاده از پیشرفته ترین و مدرن ترین ابزارهای ساخت و ساز و نرم افزارهای طراحی می باشد. با ده تا از بهترین ساختمان های دنیا آشنا شوید :

ما در این مقاله سعی کرده ایم تعدادی از برترین های هر کدام را معرفی کنیم. لازم به ذکر می باشد که انجام پروژه معماری (Doing an architectural project) و پروژه معماری این ساختمان ها به طور خاصی انجام می پذیرد.

بلندترین ساختمان های دنیا

بلندترین ساختمان های دنیا

بلندترین ساختمان ها دنیا کدامند؟ مگر بلندی این ساختمان ها چه قدر است که آن ها را بلندترین نامیده ایم؟ این ساختمان ها در کدام کشورها واقع اند؟ آیا یک کشوری بیش از یک ساختمان بلند دارد؟ سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد،امیدوارم با خواندن ادامه مطلب که بلندترین و بهترین ساختمان های دنیا به ترتیب معرفی شده اند پاسخ سوال های خود را بیابید:

برج خلیفه

بلندترین ساختمان دنیا که برج خلیفه به طول ۸۲۶ متر و شامل ۱۶۳ طبقه است که در شهر دبی واقع شده است. این برج به طور رسمی در ژانویه ۲۰۱۰ بازگشایی شد. با ده تا از بهترین ساختمان های دنیا آشنا شوید :

برج شانگهای

دومین ساختمان بلند دنیا و بلندترین ساختمان کشور چین برج شانگهای است که ۶۳۱ متر ارتفاع دارد این برج در سال ۲۰۱۴ و در ۱۲۱ طبقه ساخته شده است.

برج البیت

برج البت سومین ساختمان بلند دنیا است که در کشور عربستان سعودی و در شهر مکه واقع شده است این برج در سال ۲۰۱۲ و با ارتفاع ۶۰۱ متری و در ۱۲۰ طبقه بنا شده است.

مرکز تجارت جهانی یک

این مرکز تجاری چهارمین ساختمان بلند دنیا و بلندترین ساختمان آمریکا است. این مرکز تجاری در شهر نیویورک واقع شده است و در سال ۲۰۱۳ بنا شده است.ارتفاع این ۵۴۱ متر و در ۱۰۴ طبقه است.

تایپه 101

برج در تایپه‌ي تایوان میباشد ودر سال ۲۰۰۴ ساخته شده اسـت. ارتفاع این بر۵۹۵ متر ۱۰۱ در اسمش بـه تعداد طبقات این برج کـه ۱۰۱ شماره می باشد بر‌می گردد.

مرکز مالی جهانی شانگهای

این ساختمان ششمین ساختمان بلند جهان و دومین ساختمان بلند چین اسـت که در سال ۲۰۰۸ و در ۴۹۲ متر ساخته شده  و‌۱۰۱ طبقه دارد.

اینترنشنال کامرس سنتر «مرکز خرید بین‌المللی

هفتمین ساختمان بلند جهان که در هنگ کنگ واقع شده است

اینترنشنال کامرس سنتر «مرکز خرید بین‌المللی می باشد که در سال که در سال ۲۰۱۰ و در ۴۸۴ متر و ۱۱۸ طبقه ساخته شده است.

برج‌ های دوقلوی پتروناس

این برج‌ها در کوالالامپور مالزی واقع شده اند و درسال ۱۹۹۸ ساخته شده اند. ارتفاع و طبقات این دو برج به یک اندازه است و در سال ۱۹۹۸ در ارتفاع ۴۵۲ متری و ۸۸ طبقه  ساخته شده است .با این کـه برج‌هاي دو قلوی پتروناس هشتمین برج‌هاي بلند دنیا هستند، اما نخستین برج‌هاي دو قلوی دنیا حساب می‌ شوند.

برج زیفینگ

این برج نهمین برج بلند دنیا است که در کشور چین واقع شده است. برج زیفینگ در سال ۲۰۱۰  و در ارتفاع ۴۵۰متری با ۸۹ طبقه بنا شده است.

برج ویلیس

این برج که به عنوان برج سیرز هم معروف است و در شیکاگوی ایالات آمریکا واقع شده است. برج ویلیس در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده است و ۴۴۲ متر ارتفاع و ۱۰۸ طبقه دارد.

زیباترین ساختمان های دنیا

زیباترین ساختمان ها دنیا

امروزه با پیشرفت های چشمگیری در علم و صنعت معماری و عمران و همچنین با مدرنیته شدن شهرها و کشورها ساختمان های زیبا و خارق العاده در سرتاسر دنیا وجود دارد که زیبای اعجاب انگیز آن ها دیدگان را به خود جذب می نماید. ممکن است سوال هایی از این چنین که زیباترین ساختمان های دنیا کدامند؟ در کدام کشورها واقع شده اند؟ و چرا این ساختمان ها این قدر زیبا و چشم نوار هستند؟ در ادامه ده تا از زیبا ترین و بهترین ساختمان های دنیا معرفی شده است. با ده تا از بهترین ساختمان های دنیا آشنا شوید :

مسجد امام اصفهان

معماری این مسجد بر عهده استاد علی اکبر اصفهانی بوده و محب علی بیک هم ناظر آن بوده است. مسجد امام با نام های مسجد شاه, مسجد سلطانی و مسجد جامع عباسی هم شناخته شده است. این مسجد در سال۱۶۱۱ ساخته شده و در سایت یونسکو ثبت شده است و به عنوان یکی از ۸۰ گنج دنیا معرفی شده است.

قصر پوتالا در چین

این قصر در لهاسا واقع شده است و محل زندگی دایی لاما بود که در سال ۱۹۵۹ به کشور هند فرار کرد این قصر زیبا در سال  ساخت آن آغاز شده ۱۹۴۵ در ۱۳ طبقه  تاسیس شده است.نمایی روبه دره دارد و بسیار زیباست.

تاج محل در چین

این ساختمان زیبا در آگرای هند واقع شده است که به دستور مغول شاه به یاد همسر سومش ممتاز محل بنا شده است. در سال ۱۶۳۲ بنای تاج محل طرح ریزی شد و ۲۱ سال بعد ساخت آن به پایان رسید. این اثر نمونه ای از بهترین اثر معماری مغول است  که در سال ۱۹۸۳ به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

برج ایفل در پاریس

این برج که در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است و ساخت آن حدود ۲ سال و ۲ ماه به طول انجامیده است از مشهورترین سازه های جهان و مرتفع ترین ساختمان پاریس است. امروزه برج ایفل به نام نماد پاریس مشهور شده است.

خانه اپرای سیدنی

این بنا در سال ۱۹۷۳ توسط یک معمار دانمارکی ساخته شده است. نام ساختمان خانه ی اپرای سیدنی در سال ۲۰۰۷ در یونسکو ثبت شد. معمار این بنا به خاطر ابن اثر خود جایزه ی pritzker دریافت کرد.

کلیسای کاتولیک در اسپانیا

نقشه این کلیسا توسط معمار کاتالونیایی در سال ۱۸۸۲ طرح ریزی شد و یک سال بعد فوت کرد. ۴۶ سال بعد از فوت این معمار تنها یک چهارم کلیسا به پایان رسیده بود.

نام این کلیسا کاتولیک ها در سال ۲۰۱۰ در یونسکو ثبت گردید. جالب است بدانید که ساخت این کلیسا هنوز هم به پایان نرسیده است.

موزه هاگیا صوفیا در استانبول

هاگیا صوفیا در ابتدا یک کلیسای ارتدکس بود سپس به مسجد تبدیل شد و در حال حاضر یک موزه است. یکی از بناهای معماری مشهور بیزانس است.

قصر GRESHAM در بوداپست

این قصر یکی از بهترین نمونه های معماری آرت نوو در کل اروپاست.این کاخ در ابتدا محل اقامت اشراف زادگان انگلیسی بود و بعد از جنگ جهانی دوم مورد تصرف سربازان شوروی قرار گرفت این قصر بهتریت هتل مجارستان است.

برج العرب در دبی

این برج با ارتفاع ۳۲۱ متر چهار هتل مرتفع دنیاست که در قلب دبی واقع شده است. برج العربی که تنها هتل هفت ستاره دنیاست طرح آن برگرفته از بادبان کشتی است و ساخت آن ۵ سال طول کشید از سال ۱۹۹۴ ساخت این هتل آغاز و در سال ۱۹۹۹ به پایان رسید. ساخت این هتل هزینه ای ۶۵۰ میلیون دلاری در برداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره رایگان
1
چطوری میتونم کمکتون کنم؟؟
کلوپ معماری
سفارش انجام پروژه